Time flies! - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Claudia van Rijswijck

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 Mei 2013 | Nicaragua, Masaya

Hola,

Het gaat hier wederom nog steeds helemaal prima, no se preocupe!
Het was weer een tijdje geleden maar we hebben de afgelopen tijd niet heel veel spectaculairs ondernomen dus daarom liet het verhaaltje wat langer op zich wachten.

Drie weken geleden was het natuurlijk Koninginnedag, en wel een hele bijzondere met de troonwisseling. Natuurlijk moesten wij hier ook iets van meekrijgen ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zitten. Maandag 29 april hebben we hutspot en gehakballen gemaakt, met de gedachte dat het bij ons in de avond al dinsdag 30 april was in Nederland MMMMM. Dinsdag 30 april zijn wij naar de Nederlandse ambassade gegaan in Managua. Hier waren heel veel Nederlanders. Het feest vond plaats in de tuin van de ambassade. Super lux en chique allemaal. Dresscode galajurken en pakken, maar wij niet hoor haha. Er zat een buffet bij en natuurlijk waren er kaasblokjes en stroopwafels, lekker Nederlands dus JAAAAAAAA! Het was al vroeg afgelopen en we besloten daarna naar de afterparty te gaan in Quilombo, Managua. Al met al een hele goede Koninginnedag gehad. We hadden ook mazzel want woensdag 1 mei is de dag van de arbeid en we hadden daarom dus vrij. Kwam dat even goed uit na zo’n avondje stappen. Op vrijdag na de Spaanse les hebben we de kerktoren in Granada beklommen met uitzicht over de stad.

Twee weken geleden hebben we op zaterdag vulkaan Masaya bezocht. Ons werd verteld dat alles weer open was, dit bleek helaas niet zo te zijn beetje jammer. We hebben de rokende krater van de vulkaan wel weten te bewonderen. We willen nog steeds een keer terug bij nacht, dat is wel een stukje spectaculairder met de lava vleermuizen.

Ook zijn we er per toeval achter gekomen dat er wel degelijk een zwembad in de buurt is, tussen Masaya en Managua. Vanuit het zwembad heb je prachtig uitzicht over Laguna Masaya. Echt een super relaxte plek met heerlijk eten. We zijn er in korte tijd dan ook al drie keer geweest.

Voor de rest twee rustige weekenden achter de rug. Veel gezwommen en heerlijk gegeten. Komende weken willen we nog wat actieve en spectaculaire must-do weekendjes plannen.

Op stage draaien we mee met een project Matilde waar onlangs de proefproductie van heeft plaatsgevonden. Het is de bedoeling dat wij meehelpen met de afronding van dit project en hierna zullen we nog gaan werken aan een ander project. Ben heel benieuwd!

Bedankt voor het lezen. Ik vind het leuk dat jullie me volgen!

Liefs xxx,
Claudia

• 19 Mei 2013 - 22:48

Louy:

Nou Claudia, zo zie je maar weer dat hoe meer bijzondere dingen jij meemaakt, hoe meer jij hierover weet te schrijven. Je hebt er echt leuke foto's bijzitten. Damp uit de krater van een vulkaan, jullie bij de proefproductie van een project, hutspot en alle andere foto's. Het was echt heel leuk om deze te zien!

Het is ook wel een keer fijn om de weekenden rustiger aan te doen voor de verandering, maar dit houd jij niet lang vol, want je wilt al voor de komende weekenden weer iets lekkers actiefs doen!
    We missen je allemaal hier in Nederland en ik weet dat jij vooral het eten hier mist hahahaha:P

Ik spreek je gauw weer via whatsapp of facebook liefje! Ik ben benieuwd wat je van mijn verjaardagskaart zult vinden hihi!

Veel liefs, kusjes en hartjes van jouw (kleine) vriend Loeloe

• 20 Mei 2013 - 12:39

Anjo Coopmans:

Lieve Claudia,
    fijn dat zo goed met je gaat.
    heel bijzonder dat je aan de andere kant van de wereld de troonswisseling hebt meegemaakt en zoals het hoort met oranje kleding.
    en hutspot bij 30 graden !! lijkt mij een beetje zware kost!
    hier lijkt het wel herfst, koud nat en regen, en dat blijft het nog wel even (helaas snik snik , ik mis de zon)
    Susan zit midden in haar examens en gaat er geregeld op uit met de auto, vind ik wel stoer!
    nou Claudia houd je taai en je vader en moeder komen al bijna.

heel veel liefs Anjo

• 20 Mei 2013 - 13:23

Jan Van Ernst:

Hallo Claudia,
    Weer een leuk bericht. Aan ontspanning ontbreekt het jullie gelukkig niet. Geniet er maar lekker van.
    Als ik zo hoor ben je wel een paar kilo aangekomen met al dat lekkere eten. Gelukkig zwem je veel, dan gaan er ook weer een paar onsjes af. Ha,ha.
    We zijn wel benieuwd wat jullie bij/voor het 'project' doen. Of is hier (nog) weinig over te vertellen.
    We zien met belangstelling uit naar je volgende bericht.
    Groetjes
    (tante) Riet en (ome) Jan