San Juan Del Sur, mi cumpleaños, papi&mami en León - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu San Juan Del Sur, mi cumpleaños, papi&mami en León - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu

San Juan Del Sur, mi cumpleaños, papi&mami en León

Door: Claudia van Rijswijck

Blijf op de hoogte en volg Claudia

03 Juni 2013 | Nicaragua, Masaya

Hola,

Vorig weekend zijn we naar San Juan Del Sur geweest. We zijn gaan paardrijden bij Playa Maderas, een van de vele stranden in San Juan Del Sur regio Rivas. Paardrijden was iets wat ik heel lang geleden ooit een keertje gedaan had, dus een beetje eng vond ik het wel ja. Gelukkig ging het goed, bij mij tenminste het paard gehoorzaamde! Bij Femke ging het iets minder goed en dat had alles te maken met haar paard wat weigerde in draf te gaan, haha dus dat ging maar stapvoets beetje jammer. Daarna zijn we nog bij Playa Maderas blijven hangen. Ongelofelijk wat een strand zeg, en helemaal niet toeristisch, slecht een paar strandtentjes. Dit strand zit vol met surfers, we hebben echt onze ogen uitgekeken. De golven waren echt enorm en het water kwam echt tot aan de strandtentjes mede ook doordat het volle maan was. Op de TO-DO list staat ook nog surfen alleen dan graag met iets minder hoge golven. Daarnaast hebben we lekker aan het strand gelegen en een weekend op en top gegeten: vis vis en vis en stappen in San Juan Del Sur is ook helemaal niet verkeerd trouwens maar dat wisten we eigenlijk nog wel van Semana Santa.

Afgelopen week was een leuke week. Zoals jullie weten kwamen mama en papa aan in Nicaragua en hebben ons voorzien van dropjes, Calvé pindakaas, duo penotti en hagelslag. Daarnaast was ik afgelopen week ook nog eens jarig. Jaja ik kan en mag me nu echt twintiger noemen. Ik had een echte Nederlandse oranje taart ontworpen om te trakteren bij Centrolac met: een gevlekte koe, klompen, tulpen, Goudse kaas en de Nederlandse vlag. Ik had dinsdag getrakteerd en geloof me dat was echt een hele happening. Iedereen ging heel veel foto’s maken. Jaja het leek wel paparazzi drie a vier mensen met een camera in de hand die continu foto’s maakten. Daarnaast hebben ze op Centrolac ook allemaal voor me gezongen, kortom heel leuk! Woensdag op mijn verjaardag zijn we vertrokken naar León samen met mijn ouders. In de middag hebben we het "León Viejo (oud)" bezocht met de ruïnes. Hier hadden we tevens mooi uitzicht op de vulkaan Momotombo. Donderdag hebben we de modderbaden in San Jacinto bezocht en Telica vulkaan beklommen. Vulkaan Telica staat bekend als vulkaan waar het zien van lava gegarandeerd is maar helaas was dit niet zo toen wij er waren. De krater rookte enorm door de vele regen van de afgelopen dagen. De zwavelgassen werkte ook op je longen en maakte het ademhalen moeilijk. Op vrijdag hebben we een stadswandelingetje gedaan langs de kathedraal en de kerken: El Calvario & La Recolección. Ook zijn we in het revolutionaire oorlogsmuseum geweest. Je kon het dak op met uitzicht over Central Parque met de kathedraal. Het dak was echter van golfplaten en op enkele plaatsen gebroken. Ik vond het echt verschrikkelijk eng. In de middag hebben we een boottocht gedaan bij Juan Venado eiland de Mangrove Forests enkele kilometers bij León vandaan. Aan het einde konden we nog zwemmen in de zee. Het was echt een privé strand want er was helemaal niemand. In de avond hebben we bij het beste restaurant in de buurt kreeft gegeten, heerlijk! Zaterdagmorgen zijn we naar de actieve vulkaan Cerro Negro gegaan. Zoals de naam al zegt is deze vulkaan compleet zwart. Na een zware tocht van een uur stonden we boven. We zijn gaan vulkaan boarden, in een woord: GEWELDIG. Onder een hoek van 45 graden, jaa heel erg steil ga je boardend met een enorme snelheid naar beneden. Het zand en de steentjes komen werkelijk waar overal terecht dus na het boarden zagen we er dan ook zeer charmant uit, net mijnwerkers. In de middag zijn we naar de Flor de Caña rum fabriek gegaan voor een rondleiding. We gingen met zo’n karretje rond wat me enorm deed denken aan de Hollywood studio’s maar nee hoor. We stopten onderweg bij verschillende stations: Estación Chichigalpa, Reserva de Familia, Embarrilado, Cine Adela, Bodega Slow Aged & Museo. Om te beginnen met het 'oude station Chichigalpa' hier stond een Flor de Caña locomotief. Vervolgens het familie reservaat een kelder met rum proeverij, gevolgd door het proces van de vaten. Hierna was er een bioscoop met een film over het merk en de historie gevolgd door de opslag van de oude rum en tot slot het museum en de boetiek. Het was echt super om dit alles te zien en het hoogtepunt was nog wel het proeven van de 18-jaar rum in de kelder. Voorheen had ik namelijk alleen nog maar de 4 en 7 jaar gedronken. We hadden op internet gelezen dat er in León een restaurant zit: Barbaro welke bitterballen heeft. Dus wij moesten hier heen natuurlijk voor de bitterballen. Er stond ‘bitterballen typical Dutch snack’ mmmm heerlijk want goh wat miste ik ze zeg zal nu nog kleine twee maanden zonder moeten helaas. Hierna zijn we nog in León gebleven, dit is de studentenstad van het land dus genoeg plaatsen om lekker op stap te gaan. Tijdens ons verblijf in León verbleven we overigens in hele leuke cabines die me een beetje moesten denken aan zo'n eco-huisjes door het gebruik van materialen en de douche buiten. Een heel bijzonder en relaxt verblijf!

Volgend weekend staat er weer een leuke trip op het programma: ‘Isla de Ometepe’, meer hierover in mijn volgende blog.

Dit was het weer voor nu, bedankt nog voor al jullie berichtjes de kaartjes enzovoort.

Liefs,
Claudia

  • 03 Juni 2013 - 07:07

    Zwaantje:

    Hallo Claudia,

    Weer een super verslag. Jullie hebben het daar wel geweldig naar je zin. Ook van ons nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De taart ziet er top uit!!. De tijd vliegt voorbij. Succes verder nog op jullie stage adres en geniet van al het moois van Nicaragua. Groetjes uit Woerden

  • 03 Juni 2013 - 11:07

    Louy:

    Haha, deze keer had je een stuk meer te vertellen he:P? Wat heb je toch ontzettend veel meegemaakt afgelopen week, zowel de leuke dingen als de minder leuke dingen (je weet precies waar ik het hier over heb). Omdat ik deze keer wat minder contact met jou had, vanwege het internetgedoe, was er voor mij meer nieuws om te lezen deze keer. Stiekem ben ik wel jaloers op je haha! Nee hoor, ik gun het je van harte! Er zitten ook erg leuke foto's bij! Een getekend persoon bij 1 van jouw foto's was een beroemde oorlogsheld btw. Jouw ouders hebben het ook erg naar hun zin zo te zien.

    Goh, je houdt het op het einde wel echt spannend he:P nou ik heb al wat onderzoek daar naar gedaan en het klinkt leuk wat je aankomende weekend gaat doen. Bedankt dat je ons weer op de hoogte houdt en ik spreek je gauw weer liefje!

    Te quiero!

  • 03 Juni 2013 - 12:27

    Joelle:

    Hi Claudia!

    Wat super leuk om allemaal te lezen! Volgensmij vermaak jij je echt prima en voor het weer hoef je ook echt niet terug te komen naar Nederland :P.

    Leuk dat je gezellig met je ouders je verjaardag hebt kunnen vieren en ik ben benieuwd naar alle foto's! Dat Surfen lijkt me ook echt heel gaaf om te doen!

    Hoop je snel weer te spreken op skype!

    Veel liefs en een dikke knuffel!

    Joelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 45308

Voorgaande reizen:

08 Maart 2013 - 30 November -0001

Nicaragua 2013

Landen bezocht: