Rio San Juan & Corn Islands - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu Rio San Juan & Corn Islands - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Claudia Rijswijck - WaarBenJij.nu

Rio San Juan & Corn Islands

Door: Claudia van Rijswijck

Blijf op de hoogte en volg Claudia

28 Juli 2013 | Nicaragua, Masaya

Hola,

Jaja lekker vakantie gevierd de afgelopen tijd. We zijn naar Rio San Juan geweest, regio tegen de grens met Costa Rica. Hier gingen we per vliegtuig heen. Het was echt een mini-vliegtuigje capaciteit voor ongeveer 12 personen. Je kon gewoon in de cockpit kijken. Onze bestemming was San Carlos maar we zijn eerst naar San Juan Del Norte gevlogen, niet logisch of zo want dit ligt veel verder vanaf Managua en hiernaar vlogen we als het ware terug naar San Carlos. Wat een vliegveld zeg, het had niet eens een verharde start – en landingsbaan. In San Carlos aangekomen hebben we de snelboot naar El Castillo genomen. We hebben onderweg genoten van het prachtige gezicht op de San Juan Rivier. Vanuit El Castillo hebben we een tour gedaan naar het regenwoud: Indo Maiz. We hadden het super getroffen met het weer want het regende niet eens en dat in een regenwoud. Natuurlijk waren we super goed voorbereid met onze charmante regenlaarzen en deze hadden we ook wel nodig in de blubber. Het was prachtig en we hebben ook heel veel dieren gespot waaronder exotische vogels en (giftige) kikkers. Ook hebben we de verschillende wrakken van (Nederlandse!) stoomboten gezien. Daarnaast hebben we het fort in El Castillo bezocht. Ook hebben we een kaaimantour gedaan in de avond. Deze tours worden in de avond gedaan omdat de ogen van de beesten oplichten en ze in de avond dus beter te vinden zijn. Wij hadden geluk want hadden een hele grote gespot. Ook hebben we nog een cacao tour gedaan te paard waarbij we cacao hebben gezien en geproefd. Mijn paard sloeg echter meteen al compleet op hol. Het leek meer een rodeo stier dan een paard, nee niet bepaald een succes dus. Toen was het vrijdag en tijd om terug te keren naar Masaya. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het compleet uitgestorven. Het was een nationale feestdag en onduidelijk of het vliegtuig zou gaan. Wij dachten ja maar we hebben een ticket, dat kan dan wel zo zijn maar ja hallo je bent wel in Nicaragua en daar kan alles. Uiteindelijk kwam zoals altijd alles goed en vlogen we wat vertraagd terug naar Managua. Vrijdagavond en zaterdagavond hebben we in hometown Masaya doorgebracht.

Op zondag vlogen we naar Big Corn Island. Hier aangekomen begon de bumpy ride, ook wel ergste boot trip ooit als je het mij vraagt naar Little Corn Island. Blij dat we aangekomen waren hadden we een Nica geregeld die met ons mee zou lopen naar ons verblijf op het noorden van het eiland. Het verharde pad liep over in een jungle en natuurlijk begon het kei hard te regenen dus hebben we op blote voeten onze weg vervolgd door de blubber. We verbleven in ons huisje “Palma”. Hier hadden we uitzicht op zee en werden tegelijkertijd omringd door de jungle. Het was net een onbewoond eiland zonder de luxe van elektriciteit, maar dat was ook niet nodig. We hebben ondanks het slechte weer vooral de eerste twee dagen genoten van het paradijsje met de mooie stranden en het helderblauwe water. Op vrijdag zijn we via Bluefields teruggekeerd naar Managua en vervolgens naar Masaya. Op vrijdagavond zijn we voor het laatst in Granada geweest in Calle Calzada en daar op stap geweest. Zaterdag zijn we in Masaya gebleven en daar zullen we vandaag en morgen ook nog verblijven.

Helaas nog maar twee dagen om afscheid van alles en iedereen te nemen, dat valt wel zwaar. Verder ga ik nog souvenirs kopen en inpakken.

Hasta Luego! Xxx

• 28 Juli 2013 - 19:46

Marja:

OO mooi daar! Volgende keer ga ik met je mee!

• 29 Juli 2013 - 11:33

Anjo Coopmans:

Lieve Claudia,

wat heb je toch veel gezien en meegemaakt, geweldig! wat een ervaringen!
    morgen begin je aan je terugreis. geniet er nu nog maar van.
    we zien je graag komen en jawel het is dan lekker warm.
    ook hier is het zomer, heerlijk.

goede reis en veel liefs,

Anjo

• 29 Juli 2013 - 18:41

Louy:

Heey schat,

Wow! Sommige foto's echt kapot mooi! Dat hutje of huisje (hoe je het ook wil noemen) omringd door de jungle, echt super mooi en avontuurlijk! Hopelijk zal ik ook ooit zoiets meemaken. Ik weet nog dat jij het heel eng vond om reptielen vast te houden, maar nu houd niets jou tegen of wel:P? That's my girl!
    Die kleine kikker is volgens mij wel giftig, kun je herkennen aan de lengte en felle kleuren.
    Nog 2 dagen en dan zijn wij eindelijk weer bij elkaar en dan krijg je mijn kado's haha! Benieuwd?
    Tot over 2 dagen mijn allerliefste schat!

Veel kusjes en liefde toegewenst Louy (die ik je nog persoonlijk ga geven als je weer terug bent;))